När det är som bäst

Jag har ett par slitna arbetshandskar som jag tog av mig nyss. De har hängt med länge och det slitna lädret har format sig precis efter fingrarna och känns som en andra hud. När som helst kommer det att gå hål på dem, men just nu är de helt perfekta.

Oftast vet man inte när det är som bäst förrän efteråt. Och den gamla maximen att ju längre man lever, desto mer inser man hur lite man begriper, är något jag erfar hela tiden.

Men mina gamla arbetshandskar har jag i alla fall koll på.

Kommentera

