De som inte vill betala för en författares jobb

En sak som jag får höra ibland är att mina böcker har dykt upp på illegala nedladdningssajter. Men jag kan inte faktiskt inte riktigt bestämma mig om jag blir fascinerad eller provocerad av de som kommer fram och säger att de läst ens bok och tillägger att de har laddat ned den från en av de där sajterna. Det är som att säga rakt upp i ansiktet, ”jag uppskattar ditt arbete, men har inte lust att ge fem korvören för det”. Lustigt hur vissa är funtade. Det är ju också gratis att låna på biblioteket, men då får författaren i alla fall några ören i upphovsrättsersättning.

En reaktion på ”De som inte vill betala för en författares jobb

  1. Snålhet och fräckhet har inga gränser, ej heller dumhet.
    Det bevisas av dom som ”tjuvläser” dina böcker.

Kommentera

